آبگرم معدنی فردوس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آبگرم‌معدنی فردوس بر ایران واقع شده‌است
آبگرم‌معدنی فردوس

آبگرم معدنی فردوس، یک چشمه آبگرم با خواص درمانی است که در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال شهر فردوس و در حاشیه مسیر ارتباطی فردوس به بجستان و قبل از روستای برون واقع شده‌است.

موقعیت آبگرم معدنی فردوس بر روی نقشه شهرستان فردوس

این آبگرم طبیعی، به دلیل داشتن خواص درمانی، هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. منطقهٔ گردشگری باغستان و آبگرم، تنها در ۱۵ روز نخست تیرماه ۱۳۸۸، با جذب ۲۷۶ هزار نفر بازدیدکننده، بیشترین میزان ورودی مسافر در این مدت را در استان خراسان جنوبی داشته‌است.[۱] استفاده از آبگرم معدنی فردوس در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و مفصلی مؤثر بوده[۲] و توسط بسیاری از پزشکان توصیه گردیده‌است.

پس از زمین‌لرزهٔ سال ۱۳۴۷، آب این چشمهٔ آبگرم کاملاً خشکید، ولی بعد از دو سال خود به خود شروع به جوشیدن نموده و جاری شد.[۳] این مجموعه، ظرفیت اسکان ۱٬۲۰۰ نفر را در شبانه‌روز دارد.[۴]

پانویس[ویرایش]

  1. «۶۰۱ هزار مسافر در ۱۵ روز به استان آمدند». وبگاه رسمی روزنامهٔ خراسان. ۳۰ تیر ۱۳۸۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ آوریل ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۱ تیر ۱۳۸۸.
  2. «جاذبه‌های گردشگری». وبگاه رسمی فرمانداری فردوس. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ نوامبر ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۶ فروردین ۱۳۸۸.
  3. «اکتشاف سولفات سدیم «فردوس»». وبگاه رسمی پایگاه ملی داده‌های علوم زمین کشور. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ ژانویه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۲ اسفند ۱۳۸۷.
  4. «رکورد زنی تازه مجموعه آبگرم معدنی هلال شهرستان فردوس+تصویر». پایگاه خبری، تحلیلی فردوس برین. بایگانی‌شده از اصلی در ۳ اکتبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱۸ فروردین ۱۳۹۳.

پیوند به بیرون[ویرایش]