میکائیل اکرفلت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میکائیل اکرفلت
اکرفلت در ۲۰۰۶
اکرفلت در ۲۰۰۶
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدلارس میکائیل اکرفلت
نام(های) دیگرمیکائیل اکرفلت
زاده۱۷ آوریل ۱۹۷۴ ‏(۴۹ سال)
ژانرپراگرسیو دث متال، پراگرسیو متال، پراگرسیو راک، دث متال، جز فیوژن، پراگرسیو بلک متال، اکسپریمنتال راک، سایکدلیک راک، دوم متال
ساز(ها)گیتار
سال‌های فعالیت۱۹۹۰ تا کنون
ناشر(ان)رود رانر
همکاری‌های مرتبطاپث، بلودبث، کاتاتونیا، ارین، استیون ویلسون
سازهای اصلی
گیتار
نوع صوتباریتون
بنیانگذاراپث
وبگاه

لارس میکائیل اکرفلت (به سوئدی: Lars Mikael Åkerfeldt) (تلفظ سوئدی: [ˈo:kərfɛlt]) موسیقیدان سوئدی است. او بیشتر به عنوان خواننده و آهنگساز گروه موسیقی اپث شناخته می‌شود و پیش از پیوستن به اپث در سن ۱۴ سالگی به عنوان خواننده گروه دث متال Eruption که خودش تشکیل داده بود فعالیت می‌کرد.

وی علاوه بر اپث که عمده شهرتش را از آن بدست آورد، خوانندگی گروه دث متال بلودبث را نیز تا سال ۲۰۱۲ عهده‌دار بود، همچنین در گروه Sörskogen به عنوان گیتاریست و خواننده و در گروه Steel نیز به عنوان گیتاریست حضور داشت. وی یک پروژه مشترک نیز با استیون ویلسون، خواننده و آهنگساز گروه پورکیوپاین تری، با نام Storm Corrosion دارد.

اکرفلت به دلیل نوع ترانه‌سرایی آهنگهایش که عمدتاً تحت تأثیر پراگرسیو راک قرار دارند نیز شناخته می‌شود و در خواندن ترانه‌ها از هر دو نوع خوانندگی معمولی و خوانندگی دث متال استفاده می‌کند. او گاهی در کنسرت‌ها بمانند استندآپ کمدین حضار را می‌خنداند و در فواصل اجرای آهنگ‌ها؛ حکایتهای طنزآمیز نیز می‌گوید.

او در کتاب صد گیتاریست بزرگ متال جایگاه نهم را دارد، همچنین مجله Guitar World وی را در جایگاه ۴۲اُم در میان صد گیتارست برتر هوی متال گنجاند.[۱]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

[۲]

  1. «GUITAR WORLD's 100 Greatest Heavy Metal Guitarists Of All Time». Roadrunnerrecords.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ سپتامبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱ ژوئیه ۲۰۱۳.
  2. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Mikael Åkerfeldt». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱ ژوئیه ۲۰۱۳.